Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Każdy,  kto choć raz w życiu popadł w nałóg doskonale wie, że ucieczka przed nim oraz – w końcu – wyjście z niego, są rzeczami wyjątkowo trudnymi do osiągnięcia. Jeżeli także ty zmagasz się z najbardziej popularnym uzależnieniem na świecie jakim są papierosy, nie obawiaj się rzucenia nałogu! Strach związany z konsekwencjami jest niczym w porównaniu do tego, co może cię spotkać po kilku latach regularnego zatruwania organizmu. Niepotrzebne są specjalne paski testowe, by ocenić spustoszenie, jakie sieją w naszych ciałach substancje toksyczne.

Witajcie dodatkowe kilogramy?

papierosy (sxc.hu)

papierosy (sxc.hu)

Chcesz w końcu rzucić palenie ale boisz się, że przytyjesz? Słyszałaś relacje koleżanek, które narzekają na dodatkowe kilogramy po odstawieniu nikotyny? Nie martw się! Kilka podstawowych zasad walki z nałogiem pozwoli ci uniknąć niechcianych efektów ubocznych. Wystarczy, że będziesz przestrzegać kilku prostych zasad.

Przekąski na zimno

Wydaje ci się, że „nie masz co zrobić z rękoma” i w związku z tym często podjadasz niezdrowe przekąski? Jeżeli tak, staraj się wcześniej przygotowywać w domu zdrowe posiłki. Niskokaloryczne przekąski, jedzone nawet kilka razy dziennie, nie spowodują dodatkowych kilogramów, a uwolnią cię od chęci sięgnięcia po papierosa.

Ilość posiłków

Staraj się jeść tak często, jak to możliwe. 5-6 posiłków dziennie to optymalna ilość, która pozwoli ci najeść się do syta i jednocześnie pohamować zwiększony apetyt. Dzięki trzem pełnowartościowym danom i dwóm przekąską z pewnością uda ci się osiągnąć wyznaczone cele.

Stres

Zauważyłaś, że z powodu braku nikotyny zaczynasz się robić nerwowa i często się stresujesz? W takim razie, koniecznie musisz znaleźć  rozwiązanie, które pomoże ci rozładować napięcie nerwowe. W przeciwnym razie istnieje spore ryzyko, że znów wrócisz do nałogu. Postaw na aktywność fizyczną lub wypróbuj różne techniki relaksacyjne.