Błędne nawyki żywieniowe

W codziennym rozgardiaszu nie patrzymy na to, co jemy. Zazwyczaj jest to przetworzone jedzenie ,pełne chemii i innych konserwantów. Posiłek nie stanowi rytuału, a jedynie formę zaspokojenia głodu, który przeszkadza nam w pracy. Warto zatem pamiętać, że jedzenie jest niczym inwestowanie online – powinno być dobrze zaplanowane żeby przynosiło oczekiwane zyski. Warto zatem zwrócić uwagę, co zazwyczaj robimy źle, żeby móc pozbyć się tych niewłaściwych przyzwyczajeń.

Nieuważne jedzenie

Zazwyczaj kiedy jemy zajmujemy się równocześnie czymś innym. Czytamy, oglądamy telewizję lub siedzimy przed komputerem. To sprawia, że nie skupiamy się na posiłku i tym ile jemy – opróżniamy po prostu talerz, nie patrząc na to, że już dawno się najedliśmy. Warto zatem odłożyć chwilowe zadania i skupić się wyłącznie na naszym talerzy i wykonywanej przez nas czynności jedzenia. Bardzo możliwe, ze przypomnimy sobie, że ma to być dla nas także przyjemność, a nie tylko zaspokojenie uczucia głodu.

Szybki posiłek

przykładowy obiad(sxc.hu)

przykładowy obiad(sxc.hu)

Jedzenie w biegu także przyczynia się do problemów zdrowotnych. Jedząc szybko, żujemy niedokładnie przez co obciążamy nasz układ trawienny oraz utrudniamy składnikom odżywczym wchłanianie się. Dodatkowo jemy za dużo, bo uczucie sytości przychodzi zazwyczaj po posiłku (zanim jedzenie dotrze do żołądka to jesteśmy już po posiłku).

Jedzenie do czysta

Tak w skrócie można nazwać jedzenie wszystkiego, co znajduje się na naszym talerzu. Sprawia to, że niezależnie czy jesteśmy już najedzeni zjemy wszystko do końca, bo szkoda marnować… Najlepszym sposobem jest po prostu używanie mniejszego talerza i nakładanie odpowiednio mniej. Dzięki temu najemy się i nic się nie zmarnuje.