Zmiany i trendy w marketingu

Nie tylko specjaliści i osoby z branży marketingu czy reklamy zdają sobie sprawę z tego, że w tej branży dzieje się ostatnio bardzo dużo. Tradycyjna reklama już nie działa. Na znaczeniu przybrały natomiast zupełnie nowe kanały komunikacji z klientem.

Być o krok przed modą
Marketing jest taką dziedziną, w której trzeba iść krok w krok za trendami, a czasem nawet najlepiej jest wyprzedzić modę. Konsumenci całkowicie przestają reagować na komunikaty, które jeszcze kilka lat temu miały na nich naprawdę duży wpływ.

film2 (sxc.hu)

film2 (sxc.hu)

Kampanie w mediach społecznościowych
Wiele firm decyduje się obecnie na kampanię w Internecie, a zwłaszcza mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus czy Instagram. Jeśli dobrze ułoży się strategie marketingową to działania w sieci przynoszą zaskakująco dobre efekty. Niezwykle ważne dla powodzenia takiej promocji jest przygotowanie i dokładne sprecyzowanie grupy docelowej odbiorców.

Film najlepiej skupia uwagę odbiorcy
Bardzo dobre efekty dają explainer video, czyli krótkie ( 1-5 minutowe) animowane filmy zamieszczane na stronach internetowych lub profilach w social media. Prezentują one w atrakcyjny sposób ofertę firmy. Narzędzie to jest często wykorzystywane przez start up’y, także w formie prezentacji off line. Pokazywane są one zarówno potencjalnym konsumentom jak i partnerom biznesowym. Filmy takie łatwo i skutecznie przykuwają uwagę odbiorcy, bo działają na wzrok i słuch odbiorcy. Jeśli stworzone są profesjonalnie i dostosowane do potrzeb firmy oraz grupy docelowej pozwalają dają bardzo miarodajne wyniki.