Bieganie dla opornych

Wielu z nas obiecuje sobie, że weźmie się za siebie. Zainwestuje w dietę oraz zacznie ćwiczyć. Często wybór pada na jogging, gdyż wydaje się dość przyjemny i nie potrzeba do niego trenera. Niestety wielokrotnie nasze plany pełzną na niczym, gdyż barierą nie do pokonania staje się utrzymanie regularności ćwiczenia, a także trzymania diety. Okazuje się jednak, że wyrobienie w sobie nawyku jest o wiele łatwiejsze niż naprawa zmywarek Warszawa Wesoła, ale my po prostu nie chcemy tego dostrzec. Poniżej kilka wskazówek dla tych nawet najbardziej opornych!

Nic nie stanowi lepszej pierwszej motywacji jak ustalony cel. Poprawa kondycji, figury czy samopoczucia? Wybór należy do Ciebie, ale musisz wiedzieć czego tak naprawdę chcesz i oczekujesz.

biegacze(sxc.hu)

biegacze(sxc.hu)

Kolejny etap do dobór butów, które będą dopasowane do Ciebie i przeznaczone konkretnie do biegania. Inne obuwie nie jest przystosowane do takiego zużycia, a także nie amortyzuje wstrząsów przez co łatwo o kontuzję. Nie odkładaj tego zakupu na później, gdyż dobre buty mogą stanowić o tym czy ten sport rzeczywiście cię wciągnie oraz czy będzie stanowił przyjemność zamiast udręki.

Rygor i odrzucenie wymówek to kluczowa kwestia. Kiedy wygospodarujesz w swoim codziennym harmonogramie czas na bieganie, to nie rezygnuj z błahych powodów. Łatwo jest znaleźć wymówkę, ale lepiej jest zmusić się i zobaczyć jakie bieganie może być przyjemne. Lepiej mniej się zastanawiać, a po prostu działać!

Istnieje teoria, która mówi o tym, że po 3 tygodniach regularnego biegania wyrabiamy w sobie nawyk, który sprawi, że stanie się to dla nas naturalnym elementem życia. Pamiętaj, najtrudniej jest zacząć!