Dieta ketogeniczna sposobem na utratę wagi

W dzisiejszych czasach możemy wybierać spośród wielu rodzajów diet. Niektóre z nich są jedne, inne mniej skuteczne lecz wszystkie z nich powinny być przede wszystkim dobierane w sposób indywidualny do danej osoby. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że nie każda dieta będzie działać na każdą osobę, a w niektórych przypadkach jej stosowanie może okazać się również bardzo niebezpieczne. Jednym z przykładów takich diet będzie dieta ketogeniczna.

Ketoza

Pozwala ona na bardzo szybką utratę tkanki tłuszczowej, lecz wymaga to od nas pewnych poświęceń. Głównym założeniem tego typu diety jest bowiem unikanie węglowodanów i spożywanie ich jedynie w małych rozmiarach. Głównym składnikiem diety są wówczas tłuszcze oraz białko, na których będziemy się opierać przez cały okres trwania diety. Po kilku dniach unikania węglowodanów nasz organizm przejdzie w stan tak zwanej ketozy, co sprawi że będzie ono pobierać energię bezpośrednio z tłuszczy zamiast zawartego w ciele glikogenu. Wówczas proces chudnięcia będzie bardzo szybki i skuteczny, lecz trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że taka dieta nie jest dla każdego.

Orzechy (sxc.hu)

Orzechy (sxc.hu)

Jej utrzymywanie jest bowiem dosyć uciążliwe, a pierwsze dni mogą powodować migrenę oraz złe samopoczucie spowodowane małą ilością węglowodanów dostarczanych do naszego organizmu. Głównym naszym pożywieniem będą wówczas jajka, mięsa, nabiał czy też orzechy. Węglowodany mogą być wówczas dostarczane, lecz powinno odbywać się to w sposób ostrożny, by nie przekroczyć pewnej ich wartości, ponieważ mogłoby to spowodować wyjście z ketozy oraz ponowne korzystanie z energii płynących z węglowodanów.