Dieta podczas ciąży

Jeśli jesteś w ciąży, powinnaś szczególnie dbać o swoje zdrowie. Pamiętaj, że zdrowa mama, to zdrowe dziecko. Połączony z Tobą pępowiną maluszek otrzymuje wszystkie składniki niezbędne do rozwoju. Co więcej, podczas ciąży wzrasta Twoje zapotrzebowanie na energię, a przemiana materii jest szybsza niż zazwyczaj. Właśnie dlatego tak ważne jest, byś pamiętała o odpowiednim odżywianiu przez cały okres ciąży.

Przede wszystkim Twój jadłospis powinna cechować różnorodność i bogactwo w produkty z wielu grup żywnościowych. Pamiętaj o produktach bogatych w białko, takich jak nabiał, ryby, rośliny strączkowe i chude mięso. W Twojej diecie nie powinno również zabraknąć żelaza, zwłaszcza w okresie zaawansowanej ciąży. Wówczas dołącz do posiłków na przykład wątróbkę, buraki i pestki dyni. Warto zaopatrzeć się również w witaminę D, najlepiej w formie dodatkowej suplementacji. Szczególnie warty polecenia jest preparat witaminy D rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, VITRUM D3 i VITRUM D3 forte, o którym dowiemy się więcej na stronie http://www.vitrumd3.pl/witamina-d3-w-ciazy.

Jednocześnie planując codzienną dietę w okresie ciąży, należy ograniczyć do minimum alkohol i rzucić palenie. Najlepiej odstaw  słodzone napoje gazowane, produkty o dużej ilości cukru i tłuszczu oraz pożywienie głęboko przetworzone. Zawsze kupując potrzebne produkty pamiętaj o tym, że dbasz nie tylko o siebie, ale przede wszystkim o dziecko.

witamina D