Dieta podczas ciąży

Jeśli jesteś w ciąży, powinnaś szczególnie dbać o swoje zdrowie. Pamiętaj, że zdrowa mama, to zdrowe dziecko. Połączony z Tobą pępowiną maluszek otrzymuje wszystkie składniki niezbędne do rozwoju. Co więcej, podczas ciąży wzrasta Twoje zapotrzebowanie na energię, a przemiana materii jest szybsza niż zazwyczaj. Właśnie dlatego tak ważne jest, byś pamiętała o odpowiednim odżywianiu przez cały okres ciąży.

Przede wszystkim Twój jadłospis powinna cechować różnorodność i bogactwo w produkty z wielu grup żywnościowych. Pamiętaj o produktach bogatych w białko, takich jak nabiał, ryby, rośliny strączkowe i chude mięso. W Twojej diecie nie powinno również zabraknąć żelaza, zwłaszcza w okresie zaawansowanej ciąży. Wówczas dołącz do posiłków na przykład wątróbkę, buraki i pestki dyni. Warto zaopatrzyć się również w witaminę D, najlepiej w formie dodatkowej suplementacji.

Suplementacja to jednak nie wszystko. Należy bezwzględnie zapewnić sobie profesjonalną opiekę lekarską, taką jak ta: https://porody.medicover.pl/pakiety-porodowe.

Jednocześnie planując codzienną dietę w okresie ciąży, należy ograniczyć do minimum alkohol i rzucić palenie. Najlepiej odstaw  słodzone napoje gazowane, produkty o dużej ilości cukru i tłuszczu oraz pożywienie głęboko przetworzone. Zawsze kupując potrzebne produkty pamiętaj o tym, że dbasz nie tylko o siebie, ale przede wszystkim o dziecko.

witamina D