Dodatki wpływające na jakość ćwiczeń

Mówi się, że najlepsze ćwiczenia to te, które wykonuje się naturalnie bez żadnego wspomagania. Dużo osób popiera tę zasadę i ćwiczą na zasadach kalisteniki, czyli ćwiczenia na własnym ciężarze ciała. Jednak siłownie nie zostały stworzone bez powodu i maszyny występujące w tych miejscach bardzo ułatwiają ćwiczenia, a przede wszystkim budowanie siły i masy mięśniowej. Do tego oczywiście można doliczyć szereg dodatków, które mogą poprawić bezpieczeństwo, stabilność podczas ćwiczeń i ogólny komfort. Wszystko to tworzone jest aby trening był bardziej komfortowy i nie wiązał się z uszkodzeniami ciała i ogólnymi kontuzjami. Z jednej strony jest to dobre, ale z drugiej sprawia że trening jest bardzo delikatny, przez co nie umacnia stawów i kości.

Dodatki dla rowerzystów

Jazda na rowerze jest kojarzona głównie z bardzo przyjemną aktywnością fizyczną. Wiele osób jeździ na rowerach rekreacyjnie i jest to bardzo dobry wybór. Nie trzeba mówić ile korzyści wiąże się z jazdy na rowerze. Jednak jeżdżąc na co dzień, może się to okazać trochę męczące. Nie chodzi o wydolność organizmu, ponieważ każdy dostosowuje trening do własnych możliwości. Chodzi głównie o przetarcia na rękach, które są spowodowane przez niezbyt wygodne manetki. Można to rozwiązać na dwa sposoby. Jednym jest zakup rękawiczek, które zabezpieczą nasze dłonie przed przetarciami. Drugim są niewątpliwie nowe manetki rowerowe, które będą wykonane w inny sposób. W każdym razie z komfortu nie warto rezygnować, a każdy z nas wie jak bardzo uciążliwe są obtarcia.

rękawiczki rowerowe (pixabay.com)

Siłownia

Jest bardzo duża ilość dodatków, które mogą nam pomóc lub usprawnić niektóre ćwiczenia na siłowni. Najważniejsze będą rękawiczki, bez których nasze ręce będą podatne na obtarcia czy odciski. Poza tym wiele osób ma problem z nadmierną potliwością dłoni, a łatwo jest wywnioskować, że jest to bardzo problematyczne przy podnoszeniu sztang czy hantli. Skórzane rękawiczki mają to do siebie że metalowe przedmioty nie mają szans się ześlizgnąć. Warto zwrócić uwagę także na twarde pasy stosowane przy podnoszeniu większych ciężarów. Służą jako silne zabezpieczenie dla naszego odcinka lędźwiowego i minimalizują ryzyko takich urazów jak wypadnięcie dysku. Strongmeni korzystają także z pasków, którymi przywiązują się do ciężaru. Jest to szczególnie pomocne w chwili gdy nasz chwyt jest za słaby aby utrzymać duży ciężar. To bardzo częsta przypadłość i siła naszego chwytu może nie iść w parze z ogólną siłą mięśni.